• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Bästa lånet 150.000 och uppåt.

K

Kronkalle2019

Gäst
Poäng: 0
Hej, sitter sedan ett år tillbaka på en hel del skulder hos kronofogden och diverse kreditgivare.
Skulderna uppkom efter en trafikolycka där jag blev väldigt svårt skadad och hade helt enkelt ingen möjlighet att sköta min ekonomi (eller något annat för den delen) Jag fokuserade bara på att överleva helt enkelt.
Nu lite mer än ett år senare efter en många operationer har jag börjat gå igen och vill nu ta itu med mina skulder.
Fast anställning på 100% har jag men det är oklart när jag kommer gå tillbaka till den.

Efter samtal med banker och kreditgivare så ser min situation ganska mörk ut, kan inte ens använda mitt bankkort idag då banken har spärrat detta.

Ljuset i tunneln är dock att jag har en släkting som är villig att ta ett lån åt mig, denna släkting har ett utmärkt kreditbetyg och äger flera fastigheter.
Men vilket lån ska man söka?

TLDR: vilket är bästa lånet för 150.000 och uppåt. Bostad finns som säkerhet.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 786
Mottagna reaktioner
2 638
Poäng
1 857
Verkligen starkt av dig att ta dig tillbaka , önskar verkligen dig allt gott ! Får man fråga varför banken spärrade ditt kort ?
 
G

Greeedo

Gäst
Poäng: 0
Du är nog ganska rökt med lån om du är hos Kronofogen. Försök lös det först sen hör du av dig till Bluestep som är den typ av bank som kan låna ut till dina villkor.
 
K

Kronkalle2019

Gäst
Poäng: 0
Verkligen starkt av dig att ta dig tillbaka , önskar verkligen dig allt gott ! Får man fråga varför banken spärrade ditt kort ?

Absolut får du fråga det, jo jag har ett billån hos dem sen nått år tillbaka och efter olyckan så blev såklart dessa betalningar uteblivna och tillslut så spärrade dem kortet och kräver nu en betalning på 12.000 för att låsa upp det.
Jag förstår dem till fullo, skulle dem dalta med alla som har lite ont och inte kan betala in sina skulder så får dem inte in sina pengar.
Det jag dock inte tyckte om var bemötandet jag fick på det lokala kontoret när jag stapplade in på kryckor. Inget som helst medlidande utan bara ett kort "sälj bilen då" Jag försökte diskutera en plan med dem då jag alltid varit nöjd med banken innan men fick inget gensvar.
Tyvärr så bor jag i ett mindre samhälle i mellansverige och lokaltrafiken här är verkligen under all kritik. Hade jag bott kvar i den stad jag bodde i för snart 4 år hade jag utan tvekan gjort det men att sälja bilen idag och då behöva sitta och leta en ny bil som jag dessutom inte vet om jag kommer kunna använda i framtiden (har inte kört sen olyckan, gör så jävla ont att ens sitta i en bilstol för tillfället)
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 786
Mottagna reaktioner
2 638
Poäng
1 857
Absolut får du fråga det, jo jag har ett billån hos dem sen nått år tillbaka och efter olyckan så blev såklart dessa betalningar uteblivna och tillslut så spärrade dem kortet och kräver nu en betalning på 12.000 för att låsa upp det.
Jag förstår dem till fullo, skulle dem dalta med alla som har lite ont och inte kan betala in sina skulder så får dem inte in sina pengar.
Det jag dock inte tyckte om var bemötandet jag fick på det lokala kontoret när jag stapplade in på kryckor. Inget som helst medlidande utan bara ett kort "sälj bilen då" Jag försökte diskutera en plan med dem då jag alltid varit nöjd med banken innan men fick inget gensvar.
Tyvärr så bor jag i ett mindre samhälle i mellansverige och lokaltrafiken här är verkligen under all kritik. Hade jag bott kvar i den stad jag bodde i för snart 4 år hade jag utan tvekan gjort det men att sälja bilen idag och då behöva sitta och leta en ny bil som jag dessutom inte vet om jag kommer kunna använda i framtiden (har inte kört sen olyckan, gör så jävla ont att ens sitta i en bilstol för tillfället)
Jag förstår , men hur tar du ut pengar nu då ?
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 301
Mottagna reaktioner
1 114
Poäng
897
Beklagar över allt. Så sorgligt att man blir huggen igen.

Hade nog sökt via lendo.
 
K

Kronkalle2019

Gäst
Poäng: 0
Jag förstår , men hur tar du ut pengar nu då ?

Jag swishar vänner och släktingar som får ta ut pengar åt mig.
Är uppväxt på 80-talet så det är lite som en flashback när man sprang runt som 15 åring med några hundralappar i plånboken.
Dock inte lika roligt nu när man är 30+ och det mesta går genom kortet.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 786
Mottagna reaktioner
2 638
Poäng
1 857
Jag swishar vänner och släktingar som får ta ut pengar åt mig.
Är uppväxt på 80-talet så det är lite som en flashback när man sprang runt som 15 åring med några hundralappar i plånboken.
Dock inte lika roligt nu när man är 30+ och det mesta går genom kortet.
Ja fy tusan låter inget roligt , du kan inte få öppna konto hos någon annan ? För seb får man väl maestro om man har anmärkningar , det borde du ju kunna ta istället
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 699
Mottagna reaktioner
12 984
Poäng
9 787
Bäst är ju om släktingen kan låna med fastigheten som säkerhet, då kan räntan krypa under 2%
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp